Cauze si solutii atac de panica

RSS

Atacul de panică este un subiect controversat al zilelor noastre pentru care nu s-a descoperit încă un tratament-fulger. Fie că este vorba de bărbați sau femei, atacul de panică se dezvoltă de la nivel cognitiv, cu precădere în cazul celor cu stil de viață foarte activ. Generează senzație de slăbiciune, frică și pierderea controlului asupra propriei persoane, ultimul aspect fiind chiar pasul de pornire în sensul recuperării.

Fiind o afecțiune care se manifestă cu precădere la nivelul subconștientului, persoana care suferă de atac de panică este destul de greu de identificat, fiind deseori absentă în discuții, tristă sau chiar poate prezenta o formă severă de anxietate.

 

Cele mai recente studii în domeniul nutriției în Japonia, aduc la lumină ideea că lipsa vitaminei B6 și a fierului din organism au fost descoperite la persoane care sufereau de atac de panică, generat de stres cronic și sensibilitate emoțională.

 

Care sunt cauzele atacului de panică?

Cauzele atacului de panică sunt în principal legate de un stil de viață haotic, o alimentație dezechilibrată, dependența de subtanțe narcotice, însă la fel de bine pot suferi de această afecțiune și persoanele care duc un război psihologic cu ele însele, instalarea atacului de panică marcând declick-ul și pierderea controlului asupra propriilor rațiuni.

Totodată, atacul de panică poate să apară și în cazuri de hipertiroidism sau infarct miocardic.

În rândul corporatiștilor discuțiile pe această temă nu mai sunt de mult timp un subiect tabu, 4 din 10 suferind deja de atacuri de panică. Orele de muncă peste program, deadline-urile strânse, dorința de a avansa pe scara ierarhică, săritul meselor, neverificarea stării de sănătate anual, cafeaua, tutunul, precum și sedentarismul sunt factori ce influențează instalarea acestora. De asemenea, de la burn-out la atac de panică este doar un pas.

Cu toate acestea, nu există o cauză clară ce declanșează atacul, ci vei putea observa întâi schimbări de comportament, precum agorafobie.

Poate să apară o singură dată sau poate să fie recurent. În general, cele mai multe cazuri sunt induse de o situație care se repetă, cum ar fi traversarea unui pod, în timpul unui zbor cu avionul sau chiar în timpul somnului.

Cum știu dacă am atac de panică?

Potrivit cercetărilor în domeniu, acestea sunt cele mai întâlnite simptome:

  • Respirație accelerată

  • Palpitații

  • Durere în piept

  • Senzație de sufocare

  • Transpirație

  • Greață

  • Furnicături în membre

  • Fluctuații de temperatură

  • Teama de muri sau de a pierde controlul

Primul ajutor în caz de atac de panică.

  1. Controlul respirației – menține ritmul normal al bătăilor inimii. Inspiră adânc și expiră fără să te grăbești de 10 ori. Repetă exercițiul de 3 ori

  2. Cură de complex de vitamine B – contribuie la reducerea stărilor depresive și induce relaxarea

  3. Plimbări lungi în zilele însorite – soarele activează eliberarea hormonului fericirii, a serotoninei.

  4. Bea cel puțin 2 l de apă pentru o bună oxigenare la nivelul creierului si sigura-te ca ai suficient fier in corp, pentru a transporta oxigenul.

  5. Odihește-te cel puțin 8 ore și bea înainte de somn un ceai de melisa sau extracte de hamei si melisa.

În concluzie, vindecarea unui atac de panică poate dura un an sau te poate că te va însoți toată viața. Însă ceea ce este cel mai important este să poți prelua controlul la timp, începând din interior de la nivelul minții și al alimentației.

Alimentele „calmante” cu rol în restabilirea echilibrului în caz de atac de panică sunt cerealele, grapefruitul, anansul, cireșele, avocado, prunele, bananele, mango, afinele. Alege legumele verzi (broccoli, varza, sucul de grâu, praz, ardei verde etc) ca antidepresive naturale fiind o sursă excelentă de acid folic.

Articol anterior Următorul articol

  • B!TONIC Romania