Cosul meu

Cauze si solutii atac de panica

Postat la

Atacul de panica este un subiect controversat al zilelor noastre pentru care nu s-a descoperit inca un tratament-fulger. Fie ca este vorba de barbati sau femei, atacul de panica se dezvolta de la nivel cognitiv, cu precadere in cazul celor cu stil de viata foarte activ. Genereaza senzatie de slabiciune, frica si pierderea controlului asupra propriei persoane, ultimul aspect fiind chiar pasul de pornire in sensul recuperarii.

Fiind o afectiune care se manifesta cu precadere la nivelul subconstientului, persoana care sufera de atac de panica este destul de greu de identificat, fiind deseori absenta in discutii, trista sau chiar poate prezenta o forma severa de anxietate.

 

Cele mai recente studii in domeniul nutritiei in Japonia, aduc la lumina ideea ca lipsa vitaminei B6 si a fierului din organism au fost descoperite la persoane care sufereau de atac de panica, generat de stres cronic si sensibilitate emotionala.

 

Care sunt cauzele atacului de panica?

Cauzele atacului de panica sunt in principal legate de un stil de viata haotic, o alimentatie dezechilibrata, dependenta de subtante narcotice, insa la fel de bine pot suferi de aceasta afectiune si persoanele care duc un razboi psihologic cu ele insele, instalarea atacului de panica marcand declick-ul si pierderea controlului asupra propriilor ratiuni.

Totodata, atacul de panica poate sa apara si in cazuri de hipertiroidism sau infarct miocardic.

In randul corporatistilor discutiile pe aceasta tema nu mai sunt de mult timp un subiect tabu, 4 din 10 suferind deja de atacuri de panica. Orele de munca peste program, deadline-urile stranse, dorinta de a avansa pe scara ierarhica, saritul meselor, neverificarea starii de sanatate anual, cafeaua, tutunul, precum si sedentarismul sunt factori ce influenteaza instalarea acestora. De asemenea, de la burn-out la atac de panica este doar un pas.

Cu toate acestea, nu exista o cauza clara ce declanseaza atacul, ci vei putea observa intai schimbari de comportament, precum agorafobie.

Poate sa apara o singura data sau poate sa fie recurent. In general, cele mai multe cazuri sunt induse de o situatie care se repeta, cum ar fi traversarea unui pod, in timpul unui zbor cu avionul sau chiar in timpul somnului.

Cum stiu daca am atac de panica?

Potrivit cercetarilor in domeniu, acestea sunt cele mai intalnite simptome:

  • Respiratie accelerata

  • Palpitatii

  • Durere in piept

  • Senzatie de sufocare

  • Transpiratie

  • Greata

  • Furnicaturi in membre

  • Fluctuatii de temperatura

  • Teama de muri sau de a pierde controlul

Primul ajutor in caz de atac de panica.

  1. Controlul respiratiei – mentine ritmul normal al batailor inimii. Inspira adanc si expira fara sa te grabesti de 10 ori. Repeta exercitiul de 3 ori

  2. Cura de complex de vitamine B – contribuie la reducerea starilor depresive si induce relaxarea

  3. Plimbari lungi in zilele insorite – soarele activeaza eliberarea hormonului fericirii, a serotoninei.

  4. Bea cel putin 2 l de apa pentru o buna oxigenare la nivelul creierului si sigura-te ca ai suficient fier in corp, pentru a transporta oxigenul.

  5. Odiheste-te cel putin 8 ore si bea inainte de somn un ceai de melisa sau extracte de hamei si melisa.

In concluzie, vindecarea unui atac de panica poate dura un an sau te poate ca te va insoti toata viata. Insa ceea ce este cel mai important este sa poti prelua controlul la timp, incepand din interior de la nivelul mintii si al alimentatiei.

Alimentele „calmante” cu rol in restabilirea echilibrului in caz de atac de panica sunt cerealele, grapefruitul, anansul, ciresele, avocado, prunele, bananele, mango, afinele. Alege legumele verzi (broccoli, varza, sucul de grau, praz, ardei verde etc) ca antidepresive naturale fiind o sursa excelenta de acid folic.


Articol anterior Urmatorul articol

Aboneaza-te la newsletter-ul B!TONIC si ai -5% instant la prima ta comanda!