Ascultă-ți inima! Top 5 nutrienți esențiali pentru o inimă sănătoasă

Este cunoscut și dovedit deja prin numeroase studii faptul că dieta este factor decisiv în prevenirea și controlul bolilor de natură cardiovasculară.

Stilul de viață actual bazat mai mult pe sedentarism si dieta hipersodată, bogată în colesterol și grăsimi și în același timp săracă în antioxidanți și micronutrienți, ne conduc încet și sigur către patologii cardiovasculare.

Astfel, este la îndemână noastră să ne ascultăm corpul și inima pentru o viață cu mai mult bine și mai multă sănătate!

Antioxidanții și micronutrienții – vitamine și minerale – îi procuram cu predilecție din fructe, legume, verdețuri. Cu cât le consumăm mai puțin preparate termic, cu atât avem un aport mărit de vitamina C, vitamine B, vitamina A, Fier, Magneziu, Zinc.

Acestea au rol antioxidant, antiinflamator și protejează corpul nu doar împotriva patologiilor cardiace ci și a altor maladii apărute pe fondul unui stil de viață dezechilibrat.

Pentru o inima sănătoasă putem consuma din belșug: spanac, broccoli, cartofi dulci, roșii, citrice, afine, căpșuni.

Starea de rău si lipsa de energie sunt efectele  mai multor factori, precum lipsa somnului, deshidratarea, stresul sau nutriția dezechilibrată. De cele mai multe ori, la efectuarea analizelor de sânge se constată si lipsa de magneziu sau de fier, această fiind cauza generalizată a lipsei de energie.

Mai mult, magneziul este un element foarte important pentru echilibrarea electrolitica a organismului, este implicat în metabolismul macro-nutrienților și în relaxarea sistemului muscular.

Magneziul este foarte important deci pentru energia celulară. Ionul de magneziu este implicat în patologia cardiovasculară și este important pentru activitatea aparatului cardiovascular, pentru structura vasculară și contracțiile vasculare.

Magneziul este necesar pentru stabilizarea tensiunii arteriale, îmbunătățirea metabolismul în miocard și pentru prevenirea formării cheagurilor de sânge.

Calciul este și el deosebit în protecția cardiovasculară. Are rol suport pentru întărirea pereților vaselor de sânge, normalizează contracția mușchilor inimii, contribuie la reglarea bătăilor inimii, are un rol important în funcționarea optimă a miocardului și reglează tensiunea arterială.

Potasiul este un mineral indispensabil în funcționarea inimii: reduce riscul de boli cardiovasculare și ajută la reglarea tensiunii arteriale.

În cazul în care nutriția dumneavoastră nu va permite un aport crescut de minerale și vitamine, experții medicali BiTONIC recomandă suplimentarea cu minerale din sursă naturală și cu extracte standardizate. Un astfel de produs este Real Energy – un cocktail de 10 minerale (include Magneziu, Calciu, Fier, Potasiu) și vitamina C pentru un organism energizat și echilibrat metabolic.

Acestei recomandări i se adaugă și BiTONIC Rosa Spirit- complex de vitamine B extrase prin presare lentă la rece din 14 fructe și 5 legume. Vitaminele B au rol esențial în sănătatea sistemului nervos și pentru echilibrarea hormonala. În plus, vitamina B1 sau tiamină ajută la stimularea contracțiilor cardiace. Vitamina B6 normalizează metabolismul lipidic și ajută la eliminarea excesului de colesterol. De asemenea, vitamina B6 are efecte benefice asupra tensiunii arteriale.

Complex anti-stres complet NATURAL, cu vitamina B, extract de fructe și legume

Nu putem să discutăm despre sănătatea inimii, fără să aducem în discuție și subiectul grăsimilor sănătoase. Da, organismul uman are nevoie de grăsimi pentru a funcționa optim.

Acizii grași Omega 3 sunt un tip de grăsime poli nesăturata de care corpul are nevoie pentru construcția celulelor nervoase și pentru protecția cardio-vasculară. Aceștia au rol în reducerea trigliceridelor, în reglarea aritmiilor  și încetinesc procesul de depunere a plăcilor de colesterol pe vase.

Studiile recente arată că acești acizi grași tip Omega 3 au rol anti-inflamator și inclusiv în prevenția cancerului.

Din păcate, organismul nostru nu poate produce acizi grași Omega 3 și atunci avem nevoie să îi luăm din alimentație și suplimentare.

Sursele naturale de Omega 3 sunt peste gras (ton, somon), semințele de în, nucile și o serie de alge marine. Însă, conform ultimelor analize, rezultă că pentru a avea aportul necesar organismului de Omega 3, ar trebui să consumăm peste de 5 ori pe săptămâna sau cantități mari de nuci și semințe. Cum acest lucru este puțin probabil, atunci este important să suplinim dieta cu suplimente alimentare premium, precum produsul BiTONIC Golden Oils Forte. Acesta conține Omega 3 extras din alge marine (au o biodisponibilitate mult crescută față de Omega 3 extras din ulei de peste) și este îmbogățit cu Vitamina E, un antioxidant natural puternic.

Surse științifice: [1] [2] [3]
  • Taguri: complex de vitamine b, minerale, Omega 3
  • Articole

    RSS
    Importanța și rolul alimentației în recuperarea post-covid
    Importanța și rolul alimentației în recuperarea post-covid

    Cu fiecare lună care trece sub semnul pandemiei de COVID-19, cercetările și studiile medicale avansează și ne ajută să înțelegem...

    Mai departe...
    Cum ne “revenim” după mesele grele de sărbători
    Cum ne “revenim” după mesele grele de sărbători

    Pentru o bună parte dintre noi, inevitabilul s-a produs! Și anume, masă de Paște a fost îmbelșugată, iar digestia îngreunată....

    Mai departe...