Cum prevenim căderea părului? - TOP 7 nutrienți care stimulează creșterea acestuia

O alimentație săracă în anumiți nutrienți, cum ar fi proteine, minerale, acizi grași esențiali și vitamine rămâne a fi una din principalele cauze ale căderii părului.

Pentru început ar trebui să înțelegem, care sunt fazele creșterii firului de păr:

  • Faza anagenă – faza de creștere, de obicei are loc mai rapid vara decât iarna. Durează aproximativ 2-8 ani. În această perioadă este produsă, melanina, pigmentul de culoare al părului. Aproximativ 85% din firele de păr de pe scalp se află în etapa de creștere activă.
  • Faza catagenă – faza de tranziție, unde nu există nici creștere, nici regresie. Foliculul se micșorează până ajunge la 1/6 din lungimea sa, iar firul de păr este împins către suprafața pielii.
  • Faza telogenă – faza de odihnă, care durează 2-4 luni, firul de păr rămâne atașat de folicul, dar nu mai crește, urmând să cadă când părul este spălat sau pieptănat. După asta foliculii de păr rămânând inactivi timp de 3 luni, apoi ciclul reîncepe de la zero. Aproximativ 10 % din foliculii de păr sunt în faza de repaus.

Căderea părului este o problemă care este foarte mult influențată de tulburări ale metabolismului și malnutriție.  În rezultat părul devine mai subțire, mai slab și fragil.

Dietele pentru pierderea în greutate pot duce de asemenea la căderea părului, mai ales dacă aportul zilnic de calorii este mai mic de 1000 kcal și aportul de proteine este inadecvat. Așa că fiți foarte atenți atunci când urmați un regim de scădere în greutate. Vă puteți alege cu consecințe mai puțin plăcute, precum căderea excesivă a părului.

Ce provoacă căderea părului?

Proteinele

Proteina este componenta principală a firelor de păr. Prin urmare o cantitate redusă de proteine poate afecta creșterea părului. În rezultat, acesta pierde din pigmentul de culoare, devine mai subțire și mai tern.

Tot datorită deficitului de proteine, apare procesul de Efluviu Telogen – care semnifică o cădere excesivă a părului care urmează de obicei după perioadă intensă și scurtă de stres. În mod normal dacă 85 % din firele de păr sunt în faza de creștere, iar 10% în faza de odihnă, atunci în Efluviu Telogen – de la 25% până la 85% din firele de păr se află în faza telogenă, adică cea de cădere.

Este redusă elasticitatea părului, iar părul brunet poate deveni chiar blond și asta tot pornește de la deficitul de proteine în alimentație.

Vitamina C

Aceasta este absolut esențială pentru producerea colagenului în organism și a fibrelor de keratină. Deficitul de vitamina C provoacă hiperkeratoză foliculară – părul devine foarte aspru, vaporos și predestinat spre ondulare. 

Biotina - vitamina B7

Deficiența de vitamina B7 produce modificări structurale ale părului și unghiilor, poate duce la dermatită periorală și o afecțiune numită trichorrhexis nodosa – părul devine foarte fragil și se rupe de la orice lungime, fiind însoțit și de prurit al scalpului.

Cianocobalamina - vitamina B12

Deficitul acestei vitamine este des întâlnită la vegetarieni și în unele afecțiuni gastrointestinale, care poate duce la anemie pernicioasă (organismul nu poate produce suficiente celule roșii din cauza deficitului vitaminei B12). În consecință, părul devine mai „gri”, cu aspect mai „șters”.

Zincul

Deficitul de zinc poate cauza la fel afecțiunea Efluviu Telogen, unde căderea părului este intensificată, iar firele devin subțiri și își pierd din pigmentul de culoare. Tot deficitul de zinc este responsabil de distrofia unghiilor (aspectul de „unghii moi”) și apariția dermatitelor, în special cele seboreice.

Niacina - vitamina B3

Deficiența acesteia provoacă afecțiunea numită „pelagra”, care provoacă o piele aspră, dermatite și pete pigmentare. Primele simptome sunt căderea difuză a părului, stări de slăbiciune și iritabilitate.

Fierul

Cauza principală a deficitului de fier este anemia, care vine la pachet cu căderea excesivă a părului. La fel este afectată producerea de keratină, ceea ce duce la fire de păr mai subțiri.

Alimente care stimulează creșterea părului

  • Ouăle - sunt o sursă excelentă de proteină și biotină (vitamina B7). Proteinele sunt o componentă importantă a foliculilor de păr, iar biotina participă la producerea keratinei – proteina care răspunde de elasticitatea firului de păr. Acestea sunt la fel o sursă bună de zinc și seleniu.
  • Fructele de pădure – sunt bogate în vitamina C și alți antioxidanți puternici, care luptă cu stresul oxidativ. Vitamina C participă și la absorbția fierului în organism, al cărui deficit cauzează pierderea excesivă a firelor de păr.
  • Spanacul – este o sursă excelentă de vitamina C și A, fier – principalele substanțe al cărui deficit cauzează căderea părului.
  • Cartofii dulci – sunt o sursă perfectă de vitamina A, cea care participă la producerea de sebum, pentru a menține scalpul și părului „hrănit”.
  • Nucile și alunele – conțin vitamina E, vitaminele B, zinc și acizi grași saturați – toate susțin creșterea părului și îi redau aspectul sănătos.
  • Fructele de mare – conțin o cantitate mare de zinc, cel de care creșterea părului depinde în mod direct.

O sursă adițională de nutrienți pentru susținerea sănătății firelor de păr sunt suplimentele alimentare.

Datorită accelerării ritmului de viață dramatic, crește tot mai mult necesarul de micro și macronutrienți, necesari pentru susținerea metabolismului energetic, dar și pentru a oferi hrana corespunzătoare părului, unghiilor și pielii noastre.

BiTONIC, brandul de suplimente alimentare din Austria, recomandă să avem grijă la nutrienții esențiali pe care îi luăm din mâncare, mai ales în cazul elementelor problematice cum ar fi vitaminele B, fierul, magneziul și cuprul și să folosim extracte standardizate de plante, unde putem cunoaște exact câtă substanță activă este.

Ce produse recomandă specialiștii BiTONIC pentru susținerea creșterii părului?

BiTONIC Rosa Spirit

  • Conține toate vitaminele grupei B
  • Conține extracte suplimentare din 14 fructe și legume tratarea avitaminozelor
  • Susține creșterea sănătoasă a firelor de păr
  • Susține sistemul nervos și redă o stare generală de bine
  • Luptă cu stresul și ameliorează starea de oboseală
  • Îmbunătățește echilibrul hormonal

BiTONIC Lady

  • Conține colagen și coenzima Q10
  • Conține zinc, polifenoli din semințe de struguri, zinc, seleniu necesari pentru frumusețea femeilor
  • Susține sănătatea pielii și unghiilor
  • Stimulează creșterea părului și stopează căderea excesivă a acestuia
  • Reglează activitatea hormonală
  • Îmbunătățește aspectul părului și pielii
  • Oferă organismului o doză în plus de energie

Susține și menține sănătatea pielii, de la interior spre exterior. Formulă optimă: Colagen hidrolizat, coenzima Q10, Vitamine, Minerale și polifenoli din sâmburi de struguri

Bitonic Real Energy

  • Conține vitamina C, fier, zinc, magneziu și alte minerale importante
  • Înlătură semnele de oboseală
  • Reduce semnele de anemie
  • Îmbunătățește aspectul părului, structura și producerea pigmenților de culoare
  • Susține echilibrul hormonal
  • Susține rezistența fizică
  • Crește nivelul de energie al organismului
Surse științifice: [1] [2]
  • Taguri: complex de vitamina b, minerale, păr
  • Articole

    RSS
    Tot ce nu știai despre beneficiul pentru sănătate al uleiurilor polinesaturate Omega 3
    Tot ce nu știai despre beneficiul pentru sănătate al uleiurilor polinesaturate Omega 3

    Știai că grăsimile sunt absolut necesare pentru organism, fiind o sursă de „materiale de construcție” pentru hormoni și peretele celular?...

    Mai departe...
    Slăbim sau nu în somn? Află cum influențează somnul asupra siluetei.
    Slăbim sau nu în somn? Află cum influențează somnul asupra siluetei.

    Știai că somnul joacă un rol important în echilibrul energetic al organismului? S-a demonstrat că deficitul de alimente sau înfometarea...

    Mai departe...