Când mineralele nu-s acasă, astenia joacă pe masă!

Resimți efectele asteniei de primăvara în tot corpul?

Mineralele joacă un rol deosebit de important în menținerea energiei și stării de bine. Pe cât de mult iubim soarele și căldura după o lungă perioada de frig și temperaturi nu foarte prietenoase, pe atât de mult ne putem simți apatici și anxiosi. Cum ar spune bărbații, așa cum sunt femeile – bipolare. Însă mama natură nu ocolește pe nimeni și iată ca acum pot experimenta și reprezentanții masculi efectele asteniei de primăvară. Sau altfel spus acel moment când ”nu prea știi ce e cu tine...”

Lăsând gluma la o parte, cauzele asteniei pot fi corelate și cu afecțiuni psihologice, cu stresul sau anumite condiții clinice. Oboseala și slăbiciunea sunt persistente și pe fondul stărilor mai sus enunțate și a lipsei unei diete echilibrate, se pot accentua.

În limba greacă, ”asthenia” însemnă ”fără forță”. De reținut faptul că astenia nu este o boală. Este mai degrabă reacția corpului de a se adapta unui nou anotimp care se concretizează în consum de energie, ceea ce duce la oboseală, atât psihică dar și fizică. Acesta este momentul când corpul are nevoie de o suplimentare cu minerale, pentru a susține acest proces de tranziție.

Ce minerale lipsesc atunci când se instalează astenia?

Cel mai simplu mod de a reduce efectul asteniei de primăvară este un planul de dietă echilibrat - acesta ar trebui să includă alimente bogate în vitamina C și E, magneziu, fier și calciu. Prin urmare, o dietă de primăvară ar trebui să includă fructe și legume crude, nuci cum ar fi alune sau migdale, pește și fructe de mare, precum și o doză echilibrată de produse lactate.

Chia dacă vremea ne invită să bem o cafea pe o terasă la soare, nu uitați de apă! Este bine știut faptul că o doză mai mare de 200ml de cafea ne poate deshidrata. Dacă nu bei cafea și consumi ceai verde sau ginseng, ține-o tot așa pentru a stimula vitalitatea și pentru a reduce stresul.

Și cel mai important, fă ceea ce îți aduce bucurie! Ieși cu prietenii, gătește rețeta preferată, citește o carte nouă, mergi la cumpărături, fă-ți o listă de lucruri pe care vrei să le faci în perioada următorare, rezervă-ți o vacanță, mergi la un show de stand-up comedy, la teatru sau la cinema să vizionezi o comedie. Doar nu te lăsa pradă jocurilor minții sub efectul asteniei de primăvară. :) 

Combinații alimentare ciudate, dar eficiente în absorbția optima a mineralelor

Pentru că omul este singurul mamifer care nu sintetizează vitamina C, este important să îi aducem sursele cele mai ușor de absorbit.

Dacă îți place să consumi cereale(de ex. Ovaz) cu iaurt/lapte, recomandarea mea ar fi să prepari termic cerealele (sub forma de terci) pentru a nu favoriza carențele de Calciu, Fier sau Zinc, minerale importante pentru menținerea energiei, dar și pentru păstrarea în conditii bune a imunității.

Primăvara, din cauza diferențelor de temperatură ne putem confrunta cu răceli puternice. Leurda vine în ajutor ca un antibiotic natural. Poți consuma și ceaiuri - de exemplu rădăcină de ghimbir sau ceai verde. 

Fierul din spanac este cel mai bine absorbit în prezența vitamina C din lămăie și astfel o salată poate fi sursă de energie și vitaminizare. Dacă esti fan mancare orientală, savurosul tabuleh poate fi de ajutor primăvara prin conținutul de minerale si vitamina C găsit în pătrunjel, usturoi, roșii și castraveți.

Potasiul este un mineral important în buna funcționare a sistemului muscular și a creierului. Avocado îl conține și este un super aliment iubit de mulți dintre noi, este un cocktail de nutrienti însă absorbția ingredientelor depinde de alte alimente. Dacă dorim să absorbim proteina, atunci o alegere ar fi consumul cu nuci sau humus. Este mai mult un aliment lipidic, de aceea se recomandă împreună cu vitamine liposolubile A, D, E ,K (de exemplu avocado + spanac + vitamina C = Love)

Pentru  a veni în ajutorul organismului, încearcă să consumi cât mai puțină mâncare procesată. Alege alimente cu digestie ușoară și absorbție rapidă, astfel încât corpul să nu depună o energie suplimentară în metabolizarea nutrienților, pe lângă energia depusă la adaptarea la primăvară. Evită combinațiile de lapte+cereale, paste cu sosuri grele, carnea grasă cu cartofi sau dulciurile. Alege în schimb alimente sățioase care să îți confere necesarul energetic pe întreaga zi.

Exemplu de meniu pentru o zi*:

Micul dejun

2 ouă fierte + 1 roșie + 50 grame baby spanac+ suc de lamâie

1 felie de pâine din grâu integral + 1 lingură de brânză de vaci proaspătă + ½ avocado

Gustare

O mână de mieji de nucă + 1 lingura de afine

Pranz

1 lipie graham + 1 lingură de pate de linte rosie (pentru a crea un fond cremos) + 50 gr baby spanac+suc de lamâie  + 150 gr piept de curcan la grătar

Cina

1 supă cremă de linte 300g + 40g crutoane

Gustare

Pomelo 120 gr (3 feliute)

*planuri alimentare la cerere - email daniela.dinică@btonic.ro 

Cum îți spune corpul tău că are nevoie de ajutor?

Astenia de primavară te poate afecta atât psihic , dar și fizic. Atenție însă la afecțiuni care se pot deghiza în astenie și care în fond pot fi semnale de alarmă care necesită investigații medicale amănunțite. De exemplu, o depresie poate da simptome de oboseală și extenuare, la fel ca astenia.

Dezechilibrul la  nivel fizic se manifestă prin  incapacitatea mușchilor corporali de a efectua activități care necesită exerciții fizice (ex. alergare, înot, ciclism, alpinism, jogging și exerciții fizice). Poate fi rezultatul unei exerciții fizice extreme pentru o perioadă considerabilă de timp sau datorită degenerării naturale a mușchilor cu vârsta. Ambele condiții provoacă un sentiment de epuizare fizică.La nivel psihic, dezechilibrul reprezintă scăderea accentuată a activităților cognitive, cum ar fi învățarea, raționamentul sau luarea deciziilor. Este rezultatul presiunii extreme asupra centrului cognitiv al creierului, care duce la reducerea activităților neuronale pentru o perioadă scurtă de timp. Oboseala mintală poate apărea, de asemenea, din cauza vârstei, a prezenței tumorii cerebrale sau a traumei emoționale în trecutul recent, deci nu este numai cauza asteniei de primăvară. Intr-un studiu din 2014 asupra persoanelor aflate sub tratament de chimioterapie se evidențiază faptul că acestea resimt mai acut efectele asteniei, iar recuperarea este încetinită.

Organismul nostru transmite semnale atunci când se află în dezechilibru cauzat de astenie. Cele mai comune simptome sunt:

  • Tristețe nejustificată;
  • Iritabilitate și anxietate;
  • Dificultatea de concentrare;
  • Apetit scăzut;
  • Dureri de cap;
  • Apatie; Epuizare;
  • Dureri musculare;
  • Scăderea tensiunii arteriale

Real Energy – singurul supliment alimentar cu 10 minerale și Vitamina C

Real Energy a fost dezvoltat în Viena, în condițiile în care populația din Europa Centrală și de Est se confruntă cu carențe de nutriție în contextul în care stresul, diabetul și obezitatea sunt top 3 cele mai întâlnite afecțiuni. Lipsa de fier este o problemă foarte des întâlnită, datorită schimbărilor repetate prin care trece corpul, adaptarea la 4 anotimpuri și chiar perioadele de post sau de supra-alimentație. De aceea, experții noștri au observat o creștere a simptomelor asociate cu lipsa de fier, care este des trecută cu vederea. Am combinat fier rapid de absorbit cu Vitamina C, pentru a ne asigura că o cantitate minimă necesară poate fi folosită de organism.

Încercați o cură de câteva zile de Real Energy pentru a resimți acel val de binestare specific unei doze optime de fier!

  • Taguri: astenia de primavara, astenie, cura de minerale plante, efectele asteniei de primavara, leac impotriva asteniei de primavara, minerale primavara, stare de bine primavara
  • Articole

    RSS
    Împreună suntem mai sănătoși! Ai grijă de sănătatea ta și a celor pe care îi iubești împreună cu MAN și LADY!
    Împreună suntem mai sănătoși! Ai grijă de sănătatea ta și a celor pe care îi iubești împreună cu MAN și LADY!

    Un el sau ea alături îți poate influența sănătatea! La propriu! Relațiile de cuplu tind să ne susțină imunitatea și...

    Mai departe...
    Ce să fac pentru a nu răci?
    Ce să fac pentru a nu răci?

    Sezonul răcelilor de toamnă e în toi și întrebarea „cum fac să nu răcesc și eu?” e la ordinea zilei,...

    Mai departe...