Ce este durerea cronică și cum putem să-i diminuăm din intensitate. Sfaturile experților BiTONIC

Durerea este o experiență senzorială și emoțională neplăcută asociată cu afectarea potențială sau actuală a țesuturilor. Aceasta este definiția durerii dată de către Asociația Internațională pentru Studiul Durerii.

Durerea implică o interacțiune complexă între nervii specializați, măduva spinării și creier. În măduva spinării, celulele nervoase specializate au rolul de a filtra și transmite mai departe mesajele primite de la nervii periferici. Din măduva spinării, mesajele durerii ajung până la creier. Creierul răspunde, tot prin transmiterea unor mesaje care încurajează procesul de vindecare.

Astfel, durerea joacă un rol important în viață noastră, căci are ca principala acțiune protejarea noastră. Asociem senzația de durere cu o acțiune dăunătoare nouă și în principiu oprim sau limităm acea acțiune.

Durerea pe termen lung se numește durere cronică. Aceasta este considerată o problema de sănătate în sine și se poate trata.

Experții BiTONIC îți oferă câteva sfaturi pentru a reduce inflamația și durerea cronică: 

  • Cea mai bună dietă pentru reducerea inflamației și a durerii cronice se bazează pe mâncare sănătoasă. Această înseamnă că sursele cele mai bune sunt cerealele integrale, fructele, legumele, leguminoasele, nucile și semințele.

Câteva exemple de alimente care reduc inflamația:

Cerealele integrale, pâinea integrală, ovăzul, orezul brun, bulgur, quinoa,cous-cous, mămăligă și pâinea de orez.

Se pot utiliza în alimentație și pastele și tortillas din făină integrală. Ca și legume, cartoful  dulce este indicat, alături de cel normal. Le puteți folosi ca ingrediente în preparate alimentare. Atenție însă, nu îi prăjiți. Prăjeală poate cauza și susține inflamația. Nu uitați și de legumele cu frunze verzi care sunt bogate în vitamine B, Magneziu și Fier. Câteva exemple: spanac, rucola, salată verde, andive, conopidă, varză de Bruxelles etc. Indicate sunt și legumele de culoare galbenă și roșie precum ardeii grași, roșiile, ridichiile.

Din rândul fructelor, sunt indicate cele închise la culoare, bogate în antioxidanți, precum fructele de pădure, cireșele și rodiile. Atenție însă cum le consumați. Evitați consumul de suc de fructe, chiar dacă este făcut în casă. În lipsa fibrelor, veți aduce în corp un conținut mare de zahăr, care susține inflamația internă.

Din grupa leguminoaselor sunt recomandate fasolea, mazărea și năutul.

Doctorii și experții în nutriție recomandă 5-7 porții de legume și fructe pe zi. Le puteți consumă crude sau gătite, important este să se regăsească în meniul zilnic. Folosiți ierburi aromatice și condimente precum turmericul, scorțișoară, ghimbirul, rozmarinul, usturoiul, piperul cayenne. Acestea conferă gusturi speciale preparatelor culinare și va ajută să reduceți și din aportul de sare. Utilizați grăsimi sănătoase în alimentație precum uleiul de măsline, uleiul de cânepă, avocado etc. Tot la capitolul grăsimi sănătoase, se recomandă consumul de peste gras de 2-3 ori pe săptămâna pentru a asigura aportul de acizi grași esențiali Omega 3. Ca peste gras puteți consumă somon (de preferat sălbatic), ton, somn, sardine etc.

Din grupa de alimente de origine animală, recomandăm carnea albă de pui, puii crescuti in aer liber si curcanul. Evitați carnea roșie. Ouăle, laptele și lactatele sunt indicate, atunci când sunt din surse de bună calitate și nu au zahăr adăugat. Pentru persoanele intolerante la lactoză, recomandăm laptele și lactatele vegetale.

  • Evită alimentele care duc la o creștere rapidă a nivelului de zahăr în sânge după masă. Acestea sunt pâinea albă, cerealele albe (procesate) și orice alte produse procesate și cu un conținut mare de zahăr. Atunci când glicemia crește astfel de multe ori, poate conduce la inflamație internă.
  • Limitează aportul de zahăr din alimente în fiecare zi. Recomandările zilnice sunt de: 39 grame de zahăr/zi pentru bărbati și 25 de grame de zahăr/zi pentru femei. Atenție însă că limitele nu înseamnă că trebuie să consumăm atât de mult zahăr pe zi. Putem consuma mai puțin. Cu cât mai puțin pe zi, cu atât mai bine. Cum putem să controlăm acest aspect? Prin citirea etichetelor de pe fiecare produs pe care îl consumăm. Inclusiv cele sărate conțin zahăr adăugat. Este posibil să fie nevoie chiar să cântăriți alimentele, pentru a vedea care este mărimea unei porții sau câte porții ar fi indicat să consumați pe zi.
  • Puteți consumă ciocolată neagră cu cel puțin 70% cacao, dar și ceai negru sau verde. Ajuta organismal in procesul de detoxifiere.
  • Dacă vă place să consumați ocazional vin, să știți că vinul roșu este recomandat dacă se respectă cantitățile: ½-1 pahar pentru femei și 1-2 pahare pentru bărbați. Vinul ajută la reducerea inflamației, atât timp cat nu se exagerează cu consumul. În caz de consum crescut, acesta poate provoca alte probleme de sănătate. Unii doctori și cercetători medicali nu recomandă deloc consumul de alcool.

Practic, aceastea sunt recomandările pentru dieta mediteraneană, bogată în micronutrientii Magneziu, Vitamina B12 și Omega 3. Aceste alegeri alimentare, alături de o reducere a consumului de hrană procesată (carne, făinoase, produse de patisserie) conduc la o acțiune anti-inflamatorie și prezintă beneficii potențiale pentru pacienții care suferă de durere cronică.

Atunci când avem o viață activă, ne dorim să fim sănătoși, dar nu reușim de fiecare dată să avem o alimentație perfectă este în regulă să suplimentăm cu produse naturale dieta noastră.

Experții noștri vă recomandă astfel BiTONIC Rosa Spirit, un complex de vitamine B și fitonutrienti extrași prin presare lentă la rece din 14 fructe și 5 legume. Doza recomandată de BiTONIC Rosa Spirit acoperă necesarul zilnic pentru toate vitaminele B, inclusiv B12.

Supliment NATURAL împotriva stresului cu vitaminele grupului B, extracte pure din fructe și legume!

Tototdată, pentru reducerea inflamației interne și pentru sănătatea sistemului cardio-vascular, recomandăm produsul BiTONIC Golden Oils Forte. Acesta conține ulei pur de alge cu concentrație mare de Omega 3: 40% și este îmbogățit cu Vitamina E, un puternic antioxidant.

Complex natural de Omega 3 din alge marine și Vitamina E

  • Taguri: complex de vitamina b, durere, Omega 3
  • Articole

    RSS
    Relaxează-te! Top 5 nutrienți pentru odihnă, relaxare și somn liniștit
    Relaxează-te! Top 5 nutrienți pentru odihnă, relaxare și somn liniștit

    Atunci când intrăm în starea de relaxare, în organism se secretă mai puțin sau chiar deloc hormoni ai stresului. Ceea...

    Mai departe...
    Top 5 nutrienți pentru păr și unghii puternice
    Top 5 nutrienți pentru păr și unghii puternice

    Ce femeie nu își dorește păr, unghii și piele cât mai frumoase? De aceea, an de an apar tratamente cosmetice...

    Mai departe...