Interviu cu Eliza Luca PT - O zi din viata unui antrenor personal

Am avut plăcerea să o întâlnim personal și să ne inspire cu energia ei și am dorit să o cunoașteți și voi pe Eliza Luca, personal trainer.
Experiența Elizei ca și antrenor sportiv este una vastă, fiind fosta sportivă de performanță la clubul Steaua unde a câștigat numeroase concursuri internaționale de gimnastica individuală la bârnă, sol și paralele.
Deține titlul de Instructor al Casei Regale a Principesei Margareta, iar clasele ei, deși dinamice și pe ritmuri pop-dance, îți inspiră o eleganță aparte și dorința de a ține pasul cu ea către un stil de viață mai sănătos!


Bună, Eliza! Îți mulțumim pentru că ai acceptat invitația noastră. Vom discuta despre importanța sportului în viața ta și de ce este important ca cei care nu fac sport sa reconsidere acest aspect.


Cum decurge o zi obisnuită din viața Elizei Luca?

O zi obișnuită este o zi plină de sport și energie pozitivă. Mama mi-a spus întotdeauna ca ziua bună se cunoaște de dimineață așa că îmi încep ziua devreme cu micul dejun apoi plec spre jobul cel mai frumos din lume, cel de Antrenor fitness și aerobic. În prima parte a zilei încep cu antrenamente personale și clase de aerobic, în jurul orei 13:00 imi iau prânzul și îmi continui antrenamentele personale. În fiecare seară între orele 18:00-20:00 îmi țin clasele mele preferate de aerobic.În jurul orei 20:30 îmi iau cina. Ziua se termină cu câteva momente de alint pentru pisica mea, o carte bună și muzică “ chill piano”


Ce planuri de viitor ai?

În primul rând să-mi dea Dumnezeu putere, energie și sănătate pentru a-mi continua cariera profesională, pentru că în acest job ai nevoie de cele 3 ingrediente pentru a reuşi. În al doilea rând am câteva cursuri pe lista pentru a-mi completa cunostiintele mele în domeniul sportiv: Yoga, Pilates Reformer şi să particip la câteva Convenţii Internaţionale. Şi nu în ultimul rând am câteva proiecte la care ma gândesc, dar vă voi dezvălui atunci când sunt gata de lansare 🙂


Care este programul tău de antrenament si care sunt exercițiile tale preferate?

Din păcate am un timp limitat pentru antrenamentul meu pentru că am clase de aerobic aproape în fiecare zi dar mi-am păstrat o zi pentru mine. După cum cred că a-ţi văzut pe facebook sau instagram antrenamentul meu preferat este pentru partea inferioară a corpului adică picioarele sau antrenamente specifice pentru snowboard, wakeboard sau surf. Pentru că fac foarte mult cardio în cadrul claselor de aerobic atunci prefer să lucrez cu greutăţi în sala de fitness în acest antrenament. Exerciţiile preferate sunt fandările, genoflexiuni, împins la presă,îndreptări şi binenteles exerciţii pentru abductori şi fesieri specifice.Fiecare antrenamente începe cu încălzire şi se termină cu 10 minute de streching şi mobilitate. După antrenament dacă timpul îmi permite înot câteva bazine şi apoi relaxare la saună.


Se consideră ca stresul este unul din inamicii zilelor noastre. Te confrunți cu situații de stres? Daca da, cum le depășești?

în general nu prea mă confrut cu situaţii de stres pentru că încerc să am o alimentaţie sănătoasă, să am un program de recuperare prin odihnă şi relaxare în aer liber. Cred că dacă reuşim să facem o balanţă între orele petrecute la job, alimentaţie sănătoasă, odihnă şi măcar de 3 ori să mergem la sală sau să facem sport în aer liber şi o gândire pozitivă cred că am reduce în mod semnificativ factorul de stres.


Consideri suplimentele necesare în dieta unei persoane care merge la sală sau este de ajuns alimentația? 

În mod normal cu câţiva ani în urma alimentaţia era suficientă dar din păcate în ziua de azi nivelul nutitional este din ce în ce mai scăzut şi calitatea produselor alimentare nu mai este la cel mai mare nivel calitativ. Noi avem o viaţă agitată şi “uităm” câteodată să mâncăm la timp sau masă nu conţine aportul energetic necesar pentru o zi încărcată şi atunci dacă suntem o persoană care face şi sport regulat şi la intensitate mare atunci avem nevoie de câteva suplimente. Binenteles sceste suplimente sunt un complex de vitamine, un shake din proteină de zer după antrenament pentru dezvoltarea masei musculare şi repararea ţesuturilor musculare lezate. Hidratarea corectă are un rol foarte important în organismul uman pentru că atunci când facem sport transpirăm pierdem minerale. Apa de cocos este o alternativă excelanta pentru că aceasta conţine foarte mult potasiu și carbohidraţi complecşi, care ajută la ţinerea în frâu a senzaţiei de foame. O altă variantă perfectă pentru refacerea mineralelor pierdute este o salată delicioasă de vară tipic grecească. Mineralele sunt asimilate corespunzător numai dacă alimentele sunt consumate cât mai crude sau la abur. Băuturile pentru sportivi con acei electroliţi de care ai nevoie dar dacă eşti la dietă nu sunt recomandate pentru că au un conţinut mare de zahăr.


Știu că susții o serie de clase care au un vibe aparte. Ce te motiveaza în viața profesională?

Da susţin o serie de clase şi dă fiecare clasă are un alt vibe care este datorat clienţilor mei care încearcă de fiecare dată să-şi depăşească limitele şi să să aducă un aport de energie pozitivă. Motivaţia mea sunt clienţii care de fiecare dată ma surprind în mod plăcut, care îmi dau din energia lor, care după fiecare clasă îmi spun cuvinte frumoase şi primesc aprecieri din partea lor. Cel mai frumos job este acesta în care vezi o evoluţie, rezultate şi aprecieri din partea oamenilor cu care lucrezi şi încerci de fiecare dată încerci să te ridici la nivelul aşteptărilor şi de fiecare dată încerci să fi mai bun, mai creativ, mai energic şi mai zâmbitor.


Ce transmiți părinților generației actuale?

Ce aş putea să le transmit decât să încerce să-şi îndrume copii spre sport pentru că îi ajută în dezvoltarea lor atât fizic cât şi psihic, nu contează dacă înoată, joacă tenis, face balet, gimnastică sau alte sporturi, ideea este să integreze în programul lor şi câteva ore de sport pe săptămână. “O minte sănătoasă, într-un corp sănătos!’

← Articol anterior Următorul articol →