Sa intelegem beneficiile cromului

Beneficiile cromului sunt nenumarate, insa cele mai importante sunt reglarea cantitatii de zahar in sange si reducerea colesterolului. 

In corp, cromul ia rolul unui agent de perchezitie. Pentru a intelege de ce este atat de important si cum te poate ajuta sa fii tonic, am pregatit pentru tine cele mai relevante informatii asupra acestui super mineral.

Intro

Cromul exista in natura cu mult inainte ca oamenii de stiinta sa il considere sanatos pentru corp. In 1959, cromul a fost evidentiat ca un element esential care ajuta la mentinerea unui nivel normal de glucoza in metabolism si a fost unanim acceptat in anul 1990. Pare sa fi durat mult timp pana a fost acceptat ca un mineral si acest lucru a fost din cauza cuvantului „esential”.

Chiar si in ziua de astazi, dupa 30 de ani de la momentul in care a fost agreat de o comunitate stiintifica, exista diferente de viziune ale nutritionistilor asupra Cromului: in Europa de exemplu, comunitatea stiintifica, agreeaza urmatoarele afirmatii:

  • Cromul contribuie la un metabolism normal al macronutrientilor
  • Cromul contribuie la mentinerea nivelului normal de glucoza in sange

Cu toate acestea, includerea cromului in dieta zilnica se recomanda a fi facuta de catre medic sau farmacist.

Acest lucru inseamna ca cromul este un nutrient care se poate lua din dieta zilnica, in sensul controlului functiilor cheie ale corpului.

In Europa, cantitatea de 40 μg este considerata 100% din doza zilnica recomandata.

In USA, in 2016, doza zilnica recomandata a fost redusa la 35 μg, de la 100 μg pe zi. Cromul este singurul mineral in legatura cu care Uniunea Europeana si USA dezagreaza esentialitatea.

Japonia, de asemenea, numeste cromul ca un element esential, o cantitate de  10 μg pe zi fiind doza zilnica recomandata, intr-o dieta pentru adulti.

In esenta, fiecare tara priveste includerea cromului in dieta in mod diferit, deci nu exista o clauza unanim acceptata ca fiind valida.

De aceea am numit cromul ca fiind un agent de perchezitie! Pentru ca in lumea stiintei exista o continua schimbare legata de acest mineral care totusi ne influenteaza sanatatea!

În corpul vostru - date cunoscute

Deși există multe controverse cu privire la crom, unele lucruri sunt clare:

  • Aproximativ 2% din cromul ingerat (III) este absorbit, restul fiind excretat în fecale.
  • Aminoacizii, vitamina C și Niacina pot intensifica absorbția de crom din tractul intestinal. După absorbție, acest mineral se acumulează în ficat, oase și splină. Persoanele care au o dietă haotică sunt în mare parte în pericol de deficiență de crom. Deci, pacientii cu tulburări gastro-intestinale, sunt un grup de interes mare.

Cromul se regaseste in organism in cantitati mici, cel mai bine fiind reprezentat in tegument, glandele suprarenale, creier, muschi si tesut adipos.  Este numit si co-factor insulinic.

 
Știința din spatele cromului

Unele studii au arătat că suplimentele cu crom pot fi utile persoanelor cu diabet zaharat de tip 2 și rezistență la insulină (prediabete).

Există dovezi temeinice că cromul poate scădea nivelul glucozei și poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină, deși nu toate studiile au arătat un beneficiu.

Este posibil ca cromul să funcționeze mai bine dacă cineva are deficit de crom, care este, de obicei, văzut doar dacă o persoană are o nutriție generală slabă.

Alte studii au descoperit de asemenea că cromul poate ajuta la sindromul ovarului polichistic (PCOS), care este legat de rezistența la insulină.

Suplimentele cu crom au fost, de asemenea, studiate pentru efectele lor asupra colesterolului, a riscului bolilor cardiace, a tulburărilor psihologice, a bolii Parkinson și a altor afecțiuni. Cu toate acestea, rezultatele studiului au fost contradictorii sau neclare.

Unii oameni folosesc suplimente cu crom pentru a dezvolta masa musculara sau pentru a declanșa scăderea în greutate. Unele studii legate de crom au arătat aceste beneficii, dar altele nu. Deoarece cromul declanșează reacțiile corpului care joacă un rol important în metabolizarea carbohidraților, a grăsimilor și a proteinelor, acesta a devenit un ingredient popular în suplimentele de scădere în greutate.Explicația este că s-a demonstrat că cromul îmbunătățește controlul zahărului din sânge și sensibilitatea la insulină, ceea ce poate duce la scăderea nivelului de insulină. Aceasta, la rândul său, declanșează o altă reacție hormonală: deoarece producția de insulină este ținută sub control, afectează producția tuturor celorlalți hormoni, cum ar fi hormoni tiroidieni sau hormoni sexuali.Acesta este motivul pentru mulți doctori prescriu cromul pentru probleme hormonale, cum ar fi: probleme tiroidiene, acnee, diabet, scădere în greutate sau infertilitate. 

Sub formă de picolinat de crom, cromul s-a dovedit, de asemenea, că ajută la reducerea poftei de mâncare a apetitului in diverse studii. Teoretic, aceste efecte ar putea ajuta oamenii să mănânce mai puține calorii, precum și să ardă mai mult grăsimi din cauza scăderii nivelului de insulină. Cu toate acestea, deși cromul pare sa fie eficient la unii pacienti, știința nu demonstreaza că îmbunătățește în mod constant glicemia și sensibilitatea la insulină in mod general.  


Puteți obține crom în mod natural din alimente

Majoritatea oamenilor primesc suficient crom din alimente. Alimentele care sunt surse bune de crom includ:

• Legume precum broccoli, cartofi și fasole verde

• Produsele cu cereale integrale

• Carne de vită și păsări de curte

• Fructe, inclusiv mere și banane; suc de struguri

• Lapte și produse lactate·       

De asemenea, surse importante de crom sunt: Drojdia de bere, Piperul negru, Ciuperci, Sparanghel.

Absorbtia cromului este scazuta in dietele bogate in fibre si poate scadea absorbtia fierului si zincului, daca este inclus in dieta in cantitati mari. Excretia sa este crescuta de o alimentatie bogata in hidrati de carbon (alimentatie bogata in glucide) S-a sugerat ca actiunea cromului asupra insulinei este responsabila si de incorporarea unei cantitati crescute de aminoacizi in tesut muscular, cu cresterea masei musculare, scaderea tesutului adipos.Cu toate acestea, nu au fost asociate efecte adverse cu consumul excesiv de crom din alimente sau suplimente alimentare.

 
De ce am folosit Crom în două dintre produsele noastre?

Am folosit acest mineral cu dezbatere lungă în două scopuri:  

B! TONIC Real Energy - un amestec de 10 minerale și vitamina C Acest amestec a fost conceput pentru a vă oferi toate mineralele necesare pentru a fi tonic. Prin urmare, nu am putut ține departe cromul, în special datorită faptului că cromul contribuie la menținerea nivelurilor normale de glucoză din sânge.  

B! TONIC Green Metabolism - un amestec de stimulatori metabolici. Amestecul a fost conceput pentru a vă ajuta să vă stimulați metabolismul și să vă deplasați pe calea cea bună când vine vorba de modul în care corpul dumneavoastră transformă alimentele și stochează substanțele nutritive în energie. Prin urmare, am inclus crom, deoarece contribuie la metabolismul macronutrientilor normal.

Suntem deschisi sa iti oferim cele mai bune informatii despre crom, de aceea te incurajam sa ne scrii intrebarile tale! 

← Articol anterior Următorul articol →