Magneziul – ce se ascunde în spatele acestui prețios mineral?

Magneziul este cel de-al patrulea cel mai prețios mineral necesar organismului nostru și joacă un rol important în sănătatea organismului, în special a creierului. Din cauza unei diete dezechilibrate, este posibil ca magneziul să nu fie absorbit în corp optim, mai ales că se pierde cu fiecare vizită la toaletă!


Cum te afectează în viața de zi cu zi prezența magneziului în corp?
Magneziul este un cofactor în peste 300 de sisteme enzimatice care reglează diverse reacții biochimice în organism, inclusiv sinteza proteinelor, funcția musculară și nervoasă, controlul glicemiei și reglarea tensiunii arteriale.

Știai că ..
..ionii de magneziu au gust acru? De aceea, unele ape minerale îmbuteliate în care s-a adăugat doar o cantitate mică de magneziu au acel gust înțepător!
..magneziul a fost descoperit pentru prima oară în apropierea orașului grecesc Magnesia.
..există aproximativ 4-6 lingurițe de magneziu în corpul uman!

Magneziul joacă, de asemenea, un rol important în transportul activ al ionilor de calciu și potasiu în membranele celulare. Acest proces este important pentru conducerea impulsului nervos, contracția musculară și ritmul cardiac normal.

Ce magie face în corp acest nutrient?
Un corp adult conține aproximativ 25 g magneziu, cu 50% până la 60% prezent în oase, restul fiind depozitat în țesuturile moi (de exemplu mușchi). Mai puțin de 1% din magneziu total este prezent în sânge.


Când spui magneziu, te gândești la: funcţionarea optimă a sistemului nervos, reducerea stresului şi a oboselii – ce lipsește de pe listă?

  • Susține activitatea fizică – Anumite studii încrucișate au demonstrat o asociere pozitivă între magneziu și performanța musculară, incluzând puterea de contracție, puterea gambelor, cuplul de extensie a genunchiului, rezistența la gleznă, flexia maximă a trunchiului izometric, rotația și performanța în sărituri.
  • Lupta împotriva depresiei - Unele studii recomandă ca suplimentele de magneziu să fie administrate noaptea, deoarece acestea ajută la relaxarea mușchilor din organism, dar și a sistemului nervos. Astfel, magneziul poate ajuta la refacerea stării de bine, pentru că celulele organismului uman se refac pe durata nopții – de aceea somnul este foarte important în stările depresive!
  • Acțiune benefică împotriva diabetului de tip II – Magneziul este un bun instrument de control al glucozei, ceea ce poate ajuta în echilibrarea secreției de insulină
  • Poate reduce presiunea arterială - Avem nevoie de magneziu pentru a ajuta relaxarea vaselor sanguine, precum și pentru producerea de energie, dezvoltarea osoasă și transportul de calciu și potasiu.
  • Efect anti-inflamator - concluziile până în prezent oferă dovezi convingătoare că deficitul de magneziu contribuie semnificativ la inflamația cronică, care este un factor de risc pentru o varietate de afecțiuni patologice cum ar fi bolile cardiovasculare, hipertensiunea și diabetul.
  • Reduce migrenele și tulburările de somn - organismul are nevoie de cantitatea corectă de magneziu din dietele noastre pentru ca noi să dormim în mod corespunzător. Dacă este prea mare sau prea scăzuta această cantitate, putem suferi de tulburări de somn.

De unde îl putem obține, la ce trebuie să avem grijă? De unde vin mineralele?
Magneziul este cel de-al doilea cel mai abundent metal din apa de mare.
Aproximativ 13% din întreaga masă a planetei noastre provine din magneziu. Asta înseamnă că există suficient magneziu în interiorul Pământului pentru a face o planetă de aceeași masă ca și Marte și să aibă suficientă cantitate de magneziu pentru a face alte trei obiecte de aceeași masă precum luna noastră.
Există o proporție semnificativ mai mare de magneziu sub crusta pământului decât în ​​ea.
Prin urmare, toate alimentele care cresc în pământ sunt surse importante de magneziu!
Magneziul este distribuit pe scară largă în alimentele vegetale și animale și în băuturi. Legumele cu frunze verzi, cum ar fi spanacul, leguminoasele, nucile, semințele și boabele integrale, sunt surse bune. În general, alimentele care conțin fibre dietetice furnizează magneziu. Magneziul este adăugat, de asemenea, la unele cereale pentru micul dejun și alte alimente fortificate.

Unele tipuri de procesare a alimentelor, cum ar fi rafinarea boabelor în moduri care elimină germenii și tărâțele bogate în nutrienți, reduc substanțial conținutul de magneziu. Apele potabile, minerale și îmbuteliate pot fi de asemenea surse de magneziu, dar cantitatea de magneziu din apă variază în funcție de sursă și de marcă (de la 1 mg / l la mai mult de 120 mg/l). Aproximativ 30% până la 40% din consumul de magneziu alimentar este în mod obișnuit absorbit de organism.

Cum îți spune corpul tău că îți lipsește magneziul?
Semnele precoce de deficit de magneziu includ pierderea apetitului, greață, vărsături, oboseală și slăbiciune. Când deficitul de magneziu se agravează, te poți confrunta cu amorțeală, furnicături, contracții musculare și crampe, convulsii, modificări de personalitate, ritm cardiac anormal și spasme în zona pieptului. Deficitul de magneziu sever poate determina hipocalcemie (nivel scăzut de calciu sau de potasiu în ser, de exemplu) deoarece homeostazia minerală este deficitară.
Deficitul simptomatic de magneziu din cauza consumului scăzut de alimente la oameni sănătoși este mai puțin frecvent, deoarece rinichii limitează excreția urinară a acestui mineral. Pierderile excesive de magneziu datorate anumitor condiții de sănătate, alcoolismul cronic și / sau utilizarea anumitor medicamente pot duce la deficiență de magneziu.

De ce am inclus magneziul în formula noastră?
În concluzie, chiar dacă includem în dieta noastră alimente bogate în magneziu, acestea nu pot fi absorbite de către organismul nostru în totalitate fie din cauza unei diete dezechilibrate, fie din cauza digestiei deficitare, întrucât magneziul se absoarbe la nivelul intestinului subțire.
Real Energy – singurul supliment alimentar cu 10 minerale și Vitamina C
Există mai multe tipuri de suplimente care conțin magneziu pe piață, iar alegerea celei potrivite poate face o mare diferență. Formele cum ar fi citratul de magneziu și clorura de magneziu pot fi mai bine absorbite și tolerate decât oxidul de magneziu.
De aceea, am ales pentru complexul de minerale Real Energy sursa optimă și anume, nimeni altul decât tri magneziu citrat, care potrivit studiilor are cea mai bună rată de absorbție în organism, complementar cu celelalte ingrediente din produs!

  • Taguri: magneziu, minerale, minerale esentiale
  • ← Articol anterior Următorul articol →

    Articole

    RSS
    Taguri
    8 martie absorbtie acerola acid folic acizi grasi alcool alge alge fara iod alimentatia femeii Anemie anghinare anti ageing anti aging anti-ageing anti-stress antidepresive antifumat antioxidanti anxietate articulatii artrita astenia de primavara astenie astenie de primavara atac de panica ateroslecroza B!TONIC Golden Oils b!tonic orange imun b!tonic red b!tonic rosa b!tonic terra b!tonic terra liver b!tonic yellow b!tonic yellow vibe b9 bacterii beneficii bila bitonic bitonic golden bitonic orange bitonic real energy bitonic red energy bitonic rosa spirit bitonic terra bitonic terra liver bitonic yellow bitonic yellow vibe boli cardiovasculare btonic calmant capsule de omega Cauze ceai verde celula hepatica celule hepatice cinarine ciocolata cireasa acerola cireasa exotica colesterol colina complex de vitamina b complex de vitamine b concentrare continut scazut de iod creier crom cura de detox cura de minerale plante cura de slabire cura naturista curatare curcumina deficienta deficienta de crom deficienta de fier depresie detoxifere Detoxifiere dezvoltat in Germania DHA diabet digestie durere la urinare dureri de cap e.coli efect triplu de protejare a ficatului efectele asteniei de primavara energie EPA eritropoieza esteri etilici experienta sexuala extract de anghinare extras de plante fara reteta farmacista febra feritina ficat ficat gras ficat lenes ficat marit Fier fier 2 funarat fiert II fumarat fumator gena tineretii grasime hamei HDL hemoglobine hepatoprotect hepatoprotector Holistic hormonul fericirii icter ileu imbatranire imunitate imunizant imunizator imunostimulator Infarct infectie bacteriala infectie urinara inima insulina interviu iod LDL leac impotriva asteniei de primavara libidou lipsa de concentrare magneziu magneziu b6 Malpighia Glabra melisa memorie mestecat metabolism microalge migrene minerale Minerale Esentiale minerale primavara nutritie obezitate oboseala omega Omega 3 omega-3 organic paloare Panica pierdere in greutate piper negru piperina piperine plamani pofta de dulce polifenoli poluare portocale post primavara postul pastelui prebiotice preventie preventie 360+5 protectia ficatului protectie proteine vegetale prozac raceala radicali liberi real energy refacerea celulei hepatice regenerarea celului hepatice respiratie resveratrol resveratrol forte rinichi rinishi runinbucharest sange sara saijari Schizochytrium scrub sergiu munteanu serotonina sfaturi sanatate silimarina Simptome SIRT 1 slabire rapida Solutii stare de bine primavara Stil de viata Studii studiu stiintific omega 3 supliment natural sursa organica surse de proteine vegetale teaca de mielina tensiune tigara toxine transferina tratament naturist tratamentul plamanilor trecerea la ora de iarna trecerea la ora de iarna; tulburari de somn trigliceride turmeric ulei de peste usturime vase de sange vegan vegetarian vene vezica visina de barbados Vitamina B12 vitamina b6 Vitamina C Vitamina D Vitamina E Vitamine Vitamine B
    Vezi tot ...

    Nevoia de minerale în organism în timpul postului

    Luna Martie este o lună plină de transformări, atât în cazul naturii, cât și a organismului uman. Pe de-o parte,...

    Mai departe... →

    Când mineralele nu-s acasă, astenia joacă pe masă!

    Resimți efectele asteniei de primăvara în tot corpul? Mineralele joacă un rol deosebit de important în menținerea energiei și stării...

    Mai departe... →