8+ ore la job, sub 8 ore de somn acasă. Cum echilibrăm balanța?

RSS
8+ ore la job, sub 8 ore de somn acasă. Cum echilibrăm balanța?

Stilul de viață modern aduce cu sine un val de provocări și de cele mai multe ori incapacitatea organismului de a se adapta are efect negativ asupra ficatului. Deși atunci când se simte o durere în partea dreptă imediat sub coaste se face legătura cu o disfuncționalitate la nivelul ficatului,ei bine, experții în nutriție afirmă că.. ficatul nu doare! Și nici nu se plânge de faptul că are de îndeplinit peste 500 de funcții la nivelul metabolismului!

Numit și ”uzina organismului”, ficatul metabolizează macronutrienții și secretă bila, care are rol la rândul ei în digestia și absorbția vitaminelor liposolubile. Vorbind de macronutrienți, la nivelul ficatului se procesează grăsimile și se sintetizează proteinele. O bună funcționare a ficatului determină o bună coagulare a sângelui prin conținutul de proteine plasmatice. O altă funcție a ficatului este că acesta reține toxinele în urma metabolizării proteinelor, carbohidraților și grăsimilor, de aceea este recomandat să fie incluse în dietă cât mai multe surse vegetale.

Alimentele procesate, cu un număr mare de aditivi, dar și consumul de medicamente puternice determină ficatul să facă un efort pentru a elimina chimicalele. De asemenea, alimentele cu conținut de sirop de fructoză de porumb și agenți de îndulcire îngreunează funcționarea ficatului.

Ficatul este al doilea organ ca mărime (după piele) și buna lui funcționare determină starea de bine generală a posesorului său. În lipsa bunei funcționări a ficatului, în corp pot să apară dereglări hormonale și regenerarea celulei hepatice este încetinită.

Sănătate prin alimentație: patru elemente cheie care îmbunătățesc funcția hepatică

Unii factori externi precum consumul de alcool, oboseala, stresul, virusurile hepatice, dieta bogată în grăsimi și zaharuri produc în timp deteriorarea ficatului și chiar lezarea acestuia. Reconstrucția celulei hepatice începe automat după afecțiuni precum hepatita C și procesul poate fi ajutat prin includerea în alimentație a următoarelor alimente cheie:

Anghinare - Cel mai nou studiu cu referire la anghinare arată că extractul de anghinare, administrat pacienților cu hipercolesterină ușoară, ajută la reducerea nivelului de colesterol total și al LDL-colesterolului. În același timp, rezultatele din urma acestui studiu randomizat, controlat, dublu-orb arată că nivelul de colesterol bun (HDL-colesterol) crește după consumul de extract de anghinare. Efectul de scădere al colestrolului se datorează efectului de stimulare a fluxului biliar specific anghinarei.

Turmeric - extractul de turmeric conține uleiuri esențiale și flavonoide cu rol hepatoprotectiv și cu rol de scădere a colesterolului. Mecanismul de funcționare este din nou conectat cu activarea funcției bilei.

Colină – este singurul nutrient demonstrat științific care susține funcționarea normală a ficatului. Această proprietate pozitivă a colinei, cu rol hepatoprotector, este susținută și de EFSA – Societatea Europeană pentru Siguranța Colina ajută la funcționarea normală a metabolismului grăsimilor, la funcționarea normală a ficatului, la funcționarea normală a metabolismului homocistein.

Piper negru – este noua descoperire a expertilor în nutriție în formula cu ingredientele de mai sus, care mărește absorbția și întărește efectul acestora.

3 sfaturi pentru protecția ficatului



Când vine vorba de protecția ficatului, este recomandat să se ia în considerare primul pas esențial: detoxifierea ficatului. De-a lungul timpului, ficatul absoarbe ca toxinele și reziduurile alimentare și întocmai ca un filtru de mașină, necesită curățare pentru o bună filtrare a micronutrienților. Studiile experților în nutriție de la Universitatea din Viena pun în valoare următoarele aspecte pentru a evita experiența unui ficat obosit.

  • Cura de detox. Include în dietă alimente bogate în antioxidanți care captează radicalii liberi și neutralizează toxinele

  • Multe lichide (apă și ceai) și reducerea cantității de alcool ingerat

  • Mai multe grăsimi vegetale și mai puține grăsimi animale (unt, smântână, carne de porc)

  • Asigură-te că incluzi în dietă alimente bogate în vitamine și minerale. Acestea asistă enzimele în funcția hepatică și ajută la reglarea glucozei

  • 7-8 ore de somn pe noapte (femei), 6-7 ore de somn pe noapte (bărbați)

Există și cazuri în care din motive de alimentație dezechilibrată pe termen lung sau lipsa somnului (ore de muncă de noapte) implică o serie de complicații la nivelul ficatului. În situații de icter, febră, oboseală cronică, durere acută se recomandă realizarea analizelor de sânge și consult de specialitate.

B!TONIC aduce pe piață suplimentul alimentar Terra Liver, un produs complet cu rol hepatoprotector. În dezvoltarea produsului a participat o echipă de experți în nutriție din Viena condusă de Prof. Dr. Marc Pignitter și s-a dorit a oferi omului modern un produs eficient și rapid.

Învelișul din sursă vegetală (pin) conferă usoara digestie a capsulei. Păstrarea proprietăților ingredientelor active se face prin presarea la rece în fabrica din Germania, sub înalte standarde de calitate și securitate.

Articol anterior Următorul articol

  • Catalin Costinas