Tot ce nu știai despre beneficiul pentru sănătate al uleiurilor polinesaturate Omega 3

Știai că grăsimile sunt absolut necesare pentru organism, fiind o sursă de „materiale de construcție” pentru hormoni și peretele celular? Însă, acestea trebuie să reprezinte maxim 20% din aportul caloric zilnic al unei persoane sănătoase. Printre lipide se regăsesc acizii grași polinesaturați Omega 3, despre care tot auzim și citim zilnic.

Să vedem de ce. 

Acizii grași esențiali sunt acizi polinesaturați de care organismul are nevoie pentru ca metabolismul organismului uman să funcționeze așa cum trebuie. Important că organismul nu le poate sintetiza singur și este nevoie să le primească din exterior.

Sunt trei tipuri de acizi grași polinesaturați, în funcție de sursa lor – EPA și DHA din pește și ALA din sursele vegetale.

Acizii grași polinesaturați - "grăsimi sănătoase"

Consumul de Omega 3, fie ca provine din alimentație, fie că e ingerat sub forma de suplimente alimentare de calitate, are o mulțime de beneficii pentru sănătate.

Întărirea sistemului nervos

Depresia, anxietatea, ba chiar și boala bipolară ori schizofrenia pot fi prevenite prin consumul de Omega 3. Mai mult decât atât, și riscul de Alzheimer este mai mic la persoanele care asigură organismului aportul necesar de Omega 3. Cum se întâmplă asta? Anume DHA este unicul acid gras polinesaturat care intră în componența membranelor celulare a neuronilor, participă la metabolismul lor și protejează de leziuni specifice.

Oferă suport în cazul diabetului zaharat și al obezității

O dietă sănătoasă, bogată în acizi grași Omega 3, normalizează sensibilitatea periferică la insulină (previne insulinorezistența), scade nivelul trigliceridelor din sânge, normalizează procesele metabolice ce sunt afectate de excesul de țesut adipos.

Rol benefic în problemele cardiace

Problemele cardiace se află în topul cauzelor deceselor la nivel global. Consumul de acizi grași Omega 3 și administrarea suplimentelor de calitate pe baza de Omega 3 sunt asociate, potrivit studiilor, cu un risc mai mic de manifestări cardiovasculare. Mai jos sunt principalele acțiuni benefice ale acizilor grași Omega 3 asupra inimii:

Menținerea tensiunii arteriale în parametri normali - consumul de alimente bogate în Omega 3 sau administrarea unui supliment de calitate poate contribui la reducerea tensiunii arteriale în cazul persoanelor hipertensive;

Creșterea nivelului colesterolului „bun” - acizii grași Omega 3 sunt de ajutor în creșterea nivelului colesterolului „bun” (HDL);

Menținerea fluiditatii sângelui - Omega 3 ajută la reducerea agregării trombocitelor, iar acest lucru contribuie la limitarea formării trombilor (cheaguri de sânge);

Reducerea riscului de apariție a aterosclerozei - acumularea plăcii arteriale poate cauza complicații pentru sistemul cardiovascular. Consumul regulat de acizi grași Omega 3 ajută la menținerea normală a fluxului de sânge și, astfel, se evita întărirea arterelor.

Alimente bogate în Omega 3

Omega 3 se poate regăsi în diferite surse din alimentația noastră. Algele marine, uleiul de rapiță, in sau chia sunt surse cunoscute din plante. Există însă și surse de proveniență animală de omega 3, cele mai răspândite regăsindu-se în peștii uleioși de apă rece precum: hering, macrou, somon sau sardine, toate reprezentând surse de top, cu concentrație maxim întâlnită în natură. 

Dacă nu reușiți să vă luați doza necesară de Omega-3 din alimentație, atunci cea mai bună și eficientă metodă este administrarea de suplimente de calitate naturale pe baza de Omega-3, cum este complexul BiTONIC Golden Oils Forte – o sursă sigură de Omega 3 ce provine din alge marine combinat cu vitamina E.

Complex natural de Omega 3 din alge marine și Vitamina E

Rolul vitaminei E este necesar pentru a susține metabolizarea acizilor grași Omega 3, dar și pentru efectul puternic antioxidant care asigură integritatea de durată pentru Omega 3, întrucât la contactul cu oxigenul sunt ușori oxidativi. Plus la asta, mai e și un bonus pentru frumusețea pielii tale.

În contextul Zilei Mondiale a Inimii sărbătorite în luna septembrie trebuie să atragem atenție la problema dată și să protejăm inima cu suplimente cu Omega 3 de la BiTONIC – Golden Oils Forte, deoarece conține o concentrație maximă de DHA în formă ușor asimilabilă, în combinație cu vitamina E.

BiTONIC Golden Oils Forte îți asigură doza zilnică de Omega 3 și îți susține inima în orice situație!

Surse științifice: [1] [2] [3] [4]
  • Taguri: Omega 3, studiu stiintific omega 3
  • Articole

    RSS
    Cum prevenim căderea părului? - TOP 7 nutrienți care stimulează creșterea acestuia
    Cum prevenim căderea părului? - TOP 7 nutrienți care stimulează creșterea acestuia

    O alimentație săracă în anumiți nutrienți, cum ar fi proteine, minerale, acizi grași esențiali și vitamine rămâne a fi una...

    Mai departe...
    Slăbim sau nu în somn? Află cum influențează somnul asupra siluetei.
    Slăbim sau nu în somn? Află cum influențează somnul asupra siluetei.

    Știai că somnul joacă un rol important în echilibrul energetic al organismului? S-a demonstrat că deficitul de alimente sau înfometarea...

    Mai departe...