Seleniul – mai important pentru femei sau pentru bărbați?

De ce are efecte atât de variate asupra diferitelor organisme?

Seleniul este un element esenţial în nutriţie. Cantitatea de seleniu pe care o mâncăm din alimente depinde de zona în care locuim, deoarece seleniul trece din sol în apă,în fructe şi legume. În plus, este o diferenţă foarte mare între cum organismul bărbaţilor foloseşte seleniul faţă de organismul femeilor.

Pentru ambele sexe, seleniul are un efect antioxidant, adică luptă importiva elementelor care pot cauza cancer sau boli cronice, numite şi radicali liberi. Se afla în majoritatea ţesuturilor musculare corpului, inclusiv în rinichi, ficat, splina şi pancreas. Cea mai mare cantitate se găseşte în glanda tiroidă, asemănător iodului. În plus, seleniul întăreşte imunitatea şi se afla în multe medicamente pentru boli cronice, precum cele pentru HIV şi în lupta cu alţi viruşi mai rari, dar foarte puternici.

În aceste organe, seleniul are rolul de a se lupta pentru regenerarea celulelor şi de a ţine la distanţă diverşi radicali liberi care pot afecta ţesuturile.

Pentru bărbaţi, jumătate din cantitatea de seleniu din corp este stocată în testicule, în canalele seminale şi zona prostatei. Efectul său este de a ajuta spermatozoizii să se mişte. Prin efectul lui de mobilizare a spermei, seleniul este un important factor în fertilitatea masculină şi în concepere.

supliment cu seleniu

Pentru femei, o cantitate mare se aliază cu vitamina E şi încetineşte procesele de îmbătrânire. Deoarece are un impact puternic asupra funcţiilor hormonale, o lipsă de seleniu este mai vizibilă la femei decât la bărbaţi. O analiză a părului şi unghiilor pot identifica conţinutul de selen de-a lungul anilor. De exemplu, părul lung al unei femei poate arăta seleniul din dietă în urmă cu până la 5 ani, în unele cazuri chiar mai mult.

Cantitatea de seleniu analizată în laboratoarele locale, care se concentrează pe seleniul din urina şi din sânge, reflecta mai degrabă cantitatea de seleniu consumată în urmă cu câteva zile. Prin urmare este mai sigură o inspecţie atentă a aspectului unghiilor şi părului pentru a identifica optim o lipsă de seleniu.

O problemă purtată încă din copilărie?

Seleniul este mai ales discutat de către medicii pediatrici şi endocrinologi. O lipsă de seleniu este de obicei diagnosticată încă din copilărie sau adolescenta. Seleniul este o componentă activă a unei enzime care influenţează activitatea tiroidei, dar şi asupra secreţiei de insulina. Iar efectele acestei probleme se resimt înainte de maturitate. De aceea, dacă ai o problemă de greutate, mai ales dacă nu e ceva recent ci o problemă din copilărie, poţi urmări nivelul de seleniu ale propriului organism.

O legătură foarte interesantă se găseşte între anumite boli de piele precum matratea şi consumul de seleniu. Sarurile de seleniu sunt folosite pentru a controla dispariţia mătreţii şi ajuta la regenerarea celulară a scalpului. Efectul se datorează mai ales persoanelor care folosesc des vopsea şi alte produse cosmetice pentru păr, care afectează integritatea celulelor.

Pe lângă sistemul endocrin, seleniul protejează şi sistemul imunitar şi este folosit în prevenţia bolilor cardiovasculare. Seleniul protejează întreg sistemul hormonal prin impactul pe care îl are asupra metabolismului.

Schimbarea dietei la vârste înaintate pentru adaptarea conţinutului de seleniu.

Pe măsură ce organismul îmbătrâneşte, organele vor stoca mai puţin seleniu, care prin urmare va emite o activitate antioxidantă mai slabă. De aici pot interveni probleme legate de îmbătrânire, deoarece abilitatea de auto-aparare a corpului este mai redusă.

O dietă bogată în seleniu, mai ales la vârsta înaintată, este constituită din organe, carne roşie şi ouă. Deşi cantitatea de carne trebuie redusă o dată cu înaintarea în vârstă, consumul de organe (ex: ficat) este optim deoarece conţine mai mulţi nutrienţi decât dacă am consuma carnea sub formă de muşchi. Seleniul din plante este greu de estimat în grame, deoarece depinde în funcţie de solul în care au crescut acele plante. De aceea valorile standard de referinţă pentru legume nu sunt exacte, şi nu ar trebui să depindem doar de legume pentru a obţine tot seleniul de care avem nevoie.

Cum să îmi recalibrez nivelul de seleniu?

Pentru a testa cum vă simţiţi dacă luaţi seleniu, se recomandă o terapie de 2-3 săptămâni, În acest timp vă trebuie să urmăriţi spectul părului, al scalpului şi al unghiilor. Dacă simţiţi îmbunătăţiri, puţei continua cu terapie. Este mereu nevoie să aveţi grijă la sursa de seleniu consumată. Mai ales în cadrul suplimentelor, trebuie să ştiţi că seleniu este absorbit în proporţie de 90% din L-selenmethionina şi doar 50% din selenit. De aceea, întrebaţi farmacista să vă ajute să alegeţi un supliment efectiv cu sursa organică precum L-selenmethionina.

În plus, dacă doriţi să încercaţi o astfel de terapie pentru întreaga familie, aveţi grijă la dozele recomandate. În cazul produsului pe care noi îl recomandăm, Real Energy, la copii şi varstinici se recomandă o doză redusă de 1-2 capsule, în timp ce adulţii pot lua 2-3 capsule pe zi.

Real Energy – singurul supliment alimentar cu 10 minerale şi Vitamina C

Real Energy a fost dezvoltat în Viena, în condiţiile în care populaţia din Europa Centrală şi de Est se confruntă cu carente de nutriţie în contextul în care stresul, diabetul şi obezitatea sunt top 3 cele mai întâlnite afecţiuni. Seleniul este un element care trebuie urmărit încă din copilărie, pentru a evita diverse probleme hormonale, de matabolism sau creştere în greutate. Pentru vegani şi vegetarieni, cantitatea de seleniu trebuie suplimentata. La fel pentru persoanele în vârstă, a căror organism tinde să reducă absorbţia de seleniu.

Încercaţi o cură de câteva zile de Real Energy pentru a resimţi acel val de binestare specific unei doze optime de Seleniu!

← Articol anterior Următorul articol →