Cosul meu

Trecerea la ora de iarna – cum ii afecteaza aceasta schimbare pe cei care sufera de tulburari de somn?

Postat la

Trecerea la ora de iarna se face in ultima saptamana a lunii octombrie, respectiv sambata 28 octombrie spre 29 octombrie,duminica. Desi vom dormi mai mult cu o ora, ceasul biologic poate fi usor afectat fata de cel mecanic, de pe noptiera, generand anumite schimbari de adaptare in stilul de viata.

Medicii considera ca majoritatea oamenilor pot fi afectati de trecerea la ora de iarna, motiv pentru care le-ar putea lua chiar si o saptamana pentru a se adapta. Ceea ce multi oameni pierd din vedere este faptul ca printr-o alimentatie corecta si echilibrata, pot ajuta organismul sa se adapteze mai repede de o saptamana. Conform unui cercetator chinez de la universitatea Yale, „cei mai mulţi dintre noi işi vor ajusta ceasul biologic destul de rapid. Dupa cateva zile se vor obişnui cu noul program”.

Top 3 efecte negative ale trecerii la ora de iarna:

  1. Irascibilitate, tulburari de somn si cresterea nivelului de stres – la nivelul sistemului nervos creste activitatea, data de modificarea orei de trezire. Aceste efecte negative sunt date de expunerea la lumina, modificand secretia melatoninei si tulburari la nivelul ritmului circadian.
  2. Perturbarea rutinei zilnice care produce dezorganizare la nivelul energiei organismului – nerespectarea unui program de somn poate duce la treziri nocturne si la un start ingreunat al unei noi zile
  3. Astenia de toamna – peisajul bacovian poate induce o stare de tristete pe fondul unei lipse de vitamine B, cu atat mai mult cu cat devenim nostalgici dupa zilele de vara

Vitaminele B – ajutor de nadejde in relaxarea sistemului nervos

Vitaminele B se mai numesc si „prietenii creierului”, de aceea se recomanda includerea acestora in dieta, mai ales la trecerea la ora de iarna. De mare ajutor pentru aceasta perioada sunt vitaminele B3 si B7.

Vitamina B3 – favorizeaza circulatia cerebrala si scade tensiunea arteriala. De asemenea, are proprietatea de a calma migrenele.  Trecerea la ora de iarna poate da apatie, somnolenta, fotosensibilitate, precum si scaderea in greutate. In urma studiilor asupra necesitatilor de vitamina B3, cercetatorii au reliefat faptul ca femeile au nevoie de 12-15mg femeile, in timp ce barbatii au nevoie de 18-23 mg. Efectele vitaminei B3 scad in prezenta alcoolului si a antibioticelor.

Vitamina B7 – numita si biotina, asigura o trezire energica a organismului in perioada de trecere la ora de iarna. Simptomele lipsei de vitamina B7 sunt oboseala, caderea parului, greata, anemie, stari depresive, convulsii. Doza zilnica pentru vitamina B7 este de 30 mg pentru adulti si 35 mg pentru femeile care alapteaza.

Vitaminele B se gasesc in principal in cereale integrale, legume verzi, ciuperci, lapte, oua, peste sau carne, avand in principal rol in relaxarea sistemului nervos si la inducerea bunei dispozitii.

Hamei si Roinita (Melisa) – secretul naturist in reducerea tulburarilor de somn

Printre ultimele cercetari in reducerea tulburarilor de somn se evidentiaza beneficiile hameiului si a extractului de melisa, ca adjuvant in tratarea tulburarilor de somn cauzate de stres sau de diferentele de fus orar.

B!TONIC aduce pe piata B!TONIC Blue Sleep, un adjuvant premium in inducerea somnului care are ca principale beneficii asigurarea unui somn continuu si o trezire energizata, pe langa proprietatile generale ale brandului: nu contine gluten, nu contine lactoza, nu contine conservanti, iar invelisul capsulei este din extract de pin.

Avand o reteta unica dezvoltatat in Austria si produsa in Germania, B!TONIC Blue Sleep restabileste ritmul circadian intr-un interval scurt de timp.

Hameiul folosit de B!TONIC contine o cantitate considerabil mai mare de antioxidanti si de uleiuri esentiale benefice. Am ales un hamei nobil, cu o densitate ridicata, de 55%, care face ca acest concentrat sa relaxeze sistemul nervos in decurs de cateva minute de la ingerare.

Ingerarea unei doze de hamei neprocesat termic, fara implicarea alcoolului, are rolul de a:

  • reduce temperatura corpului peste noapte
  • induce somnul
  • reduce frecventa trezirilor nocturne si imbunatateste odihna

In concluzie,dezechilibrul interior cauzat de trecerea la ora de iarna poate fi tinut sub control de alimente bogate in vitamine B. Pe langa tulburarile de somn in randul celor sanatosi, cardiacii se pot confrunta cu atacuri de cord, iar cei depresivi pot dezvolta ujn risc mai mare de suicid. 


Articol anterior

Aboneaza-te la newsletter-ul B!TONIC si ai -5% instant la prima ta comanda!