Trecerea la ora de iarna – cum ii afecteaza aceasta schimbare pe cei care sufera de tulburari de somn?

Trecerea la ora de iarna se face in ultima saptamana a lunii octombrie, respectiv sambata 28 octombrie spre 29 octombrie,duminica. Desi vom dormi mai mult cu o ora, ceasul biologic poate fi usor afectat fata de cel mecanic, de pe noptiera, generand anumite schimbari de adaptare in stilul de viata.

Medicii considera ca majoritatea oamenilor pot fi afectati de trecerea la ora de iarna, motiv pentru care le-ar putea lua chiar si o saptamana pentru a se adapta. Ceea ce multi oameni pierd din vedere este faptul ca printr-o alimentatie corecta si echilibrata, pot ajuta organismul sa se adapteze mai repede de o saptamana. Conform unui cercetator chinez de la universitatea Yale, „cei mai mulţi dintre noi işi vor ajusta ceasul biologic destul de rapid. Dupa cateva zile se vor obişnui cu noul program”.

Top 3 efecte negative ale trecerii la ora de iarna:

  1. Irascibilitate, tulburari de somn si cresterea nivelului de stres – la nivelul sistemului nervos creste activitatea, data de modificarea orei de trezire. Aceste efecte negative sunt date de expunerea la lumina, modificand secretia melatoninei si tulburari la nivelul ritmului circadian.
  2. Perturbarea rutinei zilnice care produce dezorganizare la nivelul energiei organismului – nerespectarea unui program de somn poate duce la treziri nocturne si la un start ingreunat al unei noi zile
  3. Astenia de toamna – peisajul bacovian poate induce o stare de tristete pe fondul unei lipse de vitamine B, cu atat mai mult cu cat devenim nostalgici dupa zilele de vara

Vitaminele B – ajutor de nadejde in relaxarea sistemului nervos

Vitaminele B se mai numesc si „prietenii creierului”, de aceea se recomanda includerea acestora in dieta, mai ales la trecerea la ora de iarna. De mare ajutor pentru aceasta perioada sunt vitaminele B3 si B7.

Vitamina B3 – favorizeaza circulatia cerebrala si scade tensiunea arteriala. De asemenea, are proprietatea de a calma migrenele.  Trecerea la ora de iarna poate da apatie, somnolenta, fotosensibilitate, precum si scaderea in greutate. In urma studiilor asupra necesitatilor de vitamina B3, cercetatorii au reliefat faptul ca femeile au nevoie de 12-15mg femeile, in timp ce barbatii au nevoie de 18-23 mg. Efectele vitaminei B3 scad in prezenta alcoolului si a antibioticelor.

Vitamina B7 – numita si biotina, asigura o trezire energica a organismului in perioada de trecere la ora de iarna. Simptomele lipsei de vitamina B7 sunt oboseala, caderea parului, greata, anemie, stari depresive, convulsii. Doza zilnica pentru vitamina B7 este de 30 mg pentru adulti si 35 mg pentru femeile care alapteaza.

Vitaminele B se gasesc in principal in cereale integrale, legume verzi, ciuperci, lapte, oua, peste sau carne, avand in principal rol in relaxarea sistemului nervos si la inducerea bunei dispozitii.

Hamei si Roinita (Melisa) – secretul naturist in reducerea tulburarilor de somn

Printre ultimele cercetari in reducerea tulburarilor de somn se evidentiaza beneficiile hameiului si a extractului de melisa, ca adjuvant in tratarea tulburarilor de somn cauzate de stres sau de diferentele de fus orar.

B!TONIC aduce pe piata B!TONIC Blue Sleep, un adjuvant premium in inducerea somnului care are ca principale beneficii asigurarea unui somn continuu si o trezire energizata, pe langa proprietatile generale ale brandului: nu contine gluten, nu contine lactoza, nu contine conservanti, iar invelisul capsulei este din extract de pin.

Avand o reteta unica dezvoltatat in Austria si produsa in Germania, B!TONIC Blue Sleep restabileste ritmul circadian intr-un interval scurt de timp.

Hameiul folosit de B!TONIC contine o cantitate considerabil mai mare de antioxidanti si de uleiuri esentiale benefice. Am ales un hamei nobil, cu o densitate ridicata, de 55%, care face ca acest concentrat sa relaxeze sistemul nervos in decurs de cateva minute de la ingerare.

Ingerarea unei doze de hamei neprocesat termic, fara implicarea alcoolului, are rolul de a:

  • reduce temperatura corpului peste noapte
  • induce somnul
  • reduce frecventa trezirilor nocturne si imbunatateste odihna

In concluzie,dezechilibrul interior cauzat de trecerea la ora de iarna poate fi tinut sub control de alimente bogate in vitamine B. Pe langa tulburarile de somn in randul celor sanatosi, cardiacii se pot confrunta cu atacuri de cord, iar cei depresivi pot dezvolta ujn risc mai mare de suicid. 

  • Taguri: trecerea la ora de iarna, trecerea la ora de iarna; tulburari de somn
  • ← Articol anterior Urmatorul articol →

    Articole

    RSS
    Taguri
    8 martie absorbtie acerola acid folic acizi grasi alcool alge alge fara iod Anemie angajari marketing anghinare anti ageing anti aging anti-ageing anti-stress antidepresive antifumat antioxidanti anxietate articulatii artrita atac de panica ateroslecroza B!TONIC Golden Oils b!tonic orange imun b!tonic red b!tonic rosa b!tonic terra b!tonic terra liver b!tonic yellow b!tonic yellow vibe b9 bacterii beneficii bila bitonic bitonic golden bitonic orange bitonic red energy bitonic rosa spirit bitonic terra bitonic terra liver bitonic yellow bitonic yellow vibe boli cardiovasculare btonic calmant capsule de omega Cauze ceai verde celula hepatica celule hepatice cinarine ciocolata cireasa acerola cireasa exotica colesterol colina complex de vitamina b complex de vitamine b concentrare content marketing content writer continut scazut de iod creier crom cura de detox cura de slabire cura naturista curatare curcumina deficienta deficienta de crom deficienta de fier depresie detoxifere Detoxifiere dezvoltat in Germania DHA diabet digestie durere la urinare dureri de cap e.coli efect triplu de protejare a ficatului energie EPA eritropoieza esteri etilici extract de anghinare extras de plante fara reteta farmacista febra feritina ficat ficat gras ficat lenes ficat marit Fier fier 2 funarat fiert II fumarat fumator gena tineretii grasime hamei HDL hemoglobine hepatoprotect hepatoprotector Holistic hormonul fericirii icter ileu imbatranire imunitate imunizant imunizator imunostimulator Infarct infectie bacteriala infectie urinara inima insulina interviu iod LDL lipsa de concentrare Malpighia Glabra melisa memorie mestecat metabolism microalge migrene Minerale Esentiale nutritie obezitate oboseala omega Omega 3 omega-3 organic paloare Panica pierdere in greutate piper negru piperina piperine plamani pofta de dulce polifenoli poluare portocale prebiotice preventie preventie 360+5 protectia ficatului protectie prozac raceala radicali liberi refacerea celulei hepatice regenerarea celului hepatice respiratie resveratrol resveratrol forte rinichi rinishi runinbucharest sange sara saijari Schizochytrium scrub sergiu munteanu serotonina sfaturi sanatate silimarina Simptome SIRT 1 slabire rapida Solutii Stil de viata Studii studiu stiintific omega 3 supliment natural sursa organica teaca de mielina tensiune tigara toxine transferina tratament naturist tratamentul plamanilor trecerea la ora de iarna trecerea la ora de iarna; tulburari de somn trigliceride turmeric ulei de peste usturime vase de sange vegan vegetarian vene vezica visina de barbados Vitamina B12 vitamina b6 Vitamina C Vitamina D Vitamina E Vitamine Vitamine B
    Vezi tot ...

    Communication and Marketing Manager Wanted (Asociatia ABC –ul Nutritiei)

    We are looking for someone who is: Details oriented and comfortable to work with different types of people An autonomous,...

    Mai departe... →

    Project Manager Lifestyle Education Wanted (Asociatia ABC-ul Nutritiei)

    Project Manager – ABC –ul Nutritiei We are looking for someone who is:         Details oriented and comfortable to work with...

    Mai departe... →